Door zoekwoorden onderzoek, samen online groeien
Onze SEO specialisten van Woemers vinden een gedegen zoekwoorden onderzoek enorm belangrijk. Wanneer je een product verkoopt waar niet of nauwelijks zoekvolume op zit, zal je niet veel online gaan verkopen. Je zal dan over moeten gaan op een product waar die wil van toepassing op is.
Uiteraard zijn er altijd zoekwoorden in elke branche. Het is belangrijk dit zoekvolume in kaart te brengen om je SEO potentie op deze manier te weten maar ook om te weten waar je nog winst kan behalen door bijvoorbeeld het schrijven van content pagina’s. Niet alleen voor SEO is dit onderzoek belangrijk maar voor alle vormen van online marketing. Zie het als een blauwdruk van alle marketing activiteiten die je wilt inzetten. Een zoekwoorden onderzoek dus een van de eerste stappen wanneer je jouw SEO uitbesteed aan een van onze specialisten.
Hoe voeren wij een zoekwoorden analyse uit?
Veel website of webshop eigenaren denken dat het iets eenmaligs is. Wij zijn het hier niet me eens. De markt veranderd elke dag en het zoekgedrag van jouw klanten ook. Het verschil tussen een zoekwoordenonderzoek van nu en over 12 maanden kan wel eens heel verschillend zijn. Wij adviseren dus dit elke 6 maanden te updaten.
Hierbij stap voor stap hoe wij een onderzoek starten en maken wij gebruik van de Woemers zoekwoordplanner

Stap 1
INFORMATIE
Bij deze eerste stap gaan we in kaart brengen wat je verkoopt en wat je wellicht al weet m.b.t. zoektermen. Vaak weet een webshop houder de nodige zoekwoorden. Deze informatie zorgt dat we sneller en effectief het onderzoek kunnen starten.
Stap 2
IN KAART BRENGEN
Bij stap 2 gaan onze specialisten jouw zoekwoorden met de zoekwoorden die wij hebben gevonden bundelen. We kunnen dan bepaalde data hieruit halen zoals zoekvolumes van de zoekwoorden.
Stap 3
CONCURRENTIE
Een concurrentie onderzoek is een stap die we absoluut niet kunnen overslaan. In deze stap kijken we naar zoekwoorden van jouw concurrenten en kijken we waar jij nog niet op rankt. Ook bij deze stap kunnen we weer volumes zien en op deze manier bepalen we hoe belangrijk de zoekwoorden zijn.
Stap 4
RANKEN
Belangrijk is om te starten met een nul meting. We brengen in kaart op welke zoekwoorden jij al relatief hoog rankt en welke nog niet. Op basis hiervan maken wij een planning om het gewenste doel te bereiken.
Stap 5
UITLEG
Conveniently maximize standardized web-readiness without integrated products. Competently productivate fully researched results via empowered e-commerce. Quickly repurpose cross-unit methodologies for leading-edge materials. Monotonectally enhance team driven human capital whereas worldwide.
Ontmoet het Woemers Team
Team van getalenteerde online marketing experts
Recente reacties