Website optimalisatie.
Website optimalisatie
Investeren in website optimalisatie is een goed plan. Een geoptimaliseerde website converteert beter, is gebruiksvriendelijk en wordt goed gevonden door zoekmachines.
Met website optimalisatie kijken we naar de laadsnelheid van je website, maar ook naar je content, het gebruikersgemak, het conversieproces en de user flow.
Het voordeel van website optimalisatie is dat de verbeteringen over alle kanalen rendement opleveren. Oftewel, meer omzet uit evenveel bezoekers.

ZO DOEN WE HET.
Website optimalisatie doe je zowel voor zoekmachines als voor je bezoeker (en uiteindelijk ook voor je omzet). Als online speler wil je dat een bezoeker van je website een fijne ervaring heeft en precies vindt wat hij/zij zoekt.
Hoe?
Dit doen we door zoekmachineoptimalisatie, content audit, user experience optimalisatie (UX) en conversie optimalisatie (CRO). Door in te zetten op deze aspecten, creëer je een gebruiksvriendelijke website die de juiste informatie presenteert aan de bezoeker, technisch goed in elkaar zit en aanzet tot conversie.
Website analyse
Google neemt de gebruikerservaring van je websitebezoeker mee in de ranking. Belangrijk dus om een website te leveren die van goede kwaliteit is, snel laadt en de juiste informatie biedt.
We kijken bij een website analyse onder andere naar je Core Web Vitals. Hoe scoor jij op LCP, FID en CLS?
Content audit
Met een content audit, checken we alle content (tekst, afbeeldingen, video’s) op je website en maken we een inventarisatie. Welke content is nog bruikbaar, wat kan weg en wat mist er?
Zo creëer je een website die probleem werkt en de juiste informatie aan je bezoeker biedt.
User Experience (UX)
Bij UX kijken we hoe jij met je website een optimale gebruikerservaring kunt bieden aan je websitebezoeker.
Via user search brengen we je doelgroep in kaart en dragen we oplossingen aan over hoe je je website kunt optimaliseren op basis van het gedrag, de wensen en behoeften van je websitebezoeker.
Conversion Rate Optimization
Conversie optimalisatie (CRO) zetten we in wanneer je merkt dat er genoeg bezoekers naar je website komen en je advertenties goed lopen, maar dat er te weinig geconverteerd wordt.
Door middel van onder andere A/B testen, mouse- en eye tracking kijken we hoe het conversie percentage te verbeteren is.
Deze klanten gingen je voor.
Woemers hét online marketing bureau in Eindhoven.
Ook klaar voor online succes?
Plan een gratis brainstormsessie!

© Copyright Online Marketing Bureau Eindhoven Woemers 2022