SEO.
Zoekmachine optimalisatie SEO
> Search Engine Optimization
SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands spreken we van zoekmachine optimalisatie. Dit is een methode die wordt toegepast om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te verschijnen, zonder ervoor te betalen (organisch). Zoekmachines zoals Google willen voor de zoekende internetgebruiker een zo goed mogelijke website vinden, die hun vraag (zoekterm) beantwoordt. Het gaat voor een groot gedeelte dus om zichtbaarheid, maar er is meer. SEO richt zich op drie pijlers: techniek, content en autoriteit.
De kracht van SEO
Wanneer je Woemers inschakelt voor zoekmachine optimalisatie, helpen we je website/webshop te optimaliseren, zodat je niet alleen een website hebt die hoog scoort in de zoekresultaten, maar die ook gebruiksvriendelijk is en aanzet tot conversie. Door op systematische wijze SEO in te zetten, behaal je dus een top positie in google met een gebruiksvriendelijke website die uitnodigt tot het doen van een conversie.
Resultaat
Door in te zetten op SEO, heb jij een website die zo ontwikkeld is en onderhouden wordt dat Google geen moeite heeft deze te indexeren en te begrijpen. Dit maakt je waardevol voor Google, waardoor je bovenaan in de zoekresultaten belandt. Het gevolg hiervan is dat meer mensen de weg naar jouw website of webshop vinden in plaats van de website/webshop van je concurrent.

ZO DOEN WE HET.
Bij Woemers is ons doel om jouw bedrijf online te laten groeien. Met SEO zet je in op een systematische groei. Samen zorgen we ervoor dat de juiste potentiële klant naar jouw website wordt getrokken, wanneer hij/zij een zoekterm invoert op Google. Om dit te kunnen bereiken, is het nodig dat deze potentiele klant op jouw website alles vindt wat hij nodig heeft. Dit doen we door een goede geoptimaliseerde website aan te bieden. Hoe we dit doen?
Door te focussen op de drie belangrijkste pijlers van SEO.
Technische SEO.
Bij Woemers starten we altijd met een technische analyse. Wat is de status van de backend van jouw website? Is jouw website veilig? Google wil namelijk vooral websites tonen aan haar gebruikers die optimaal functioneren en gebruiksvriendelijk zijn.
Issues?
Heb jij een website met een lange laadtijd, veel 404-meldingen, een rommelige interne linkstructuur of veel duplicate content? Dan wordt jouw website door Google niet als gebruiksvriendelijk gezien en scoor je niet hoog in google, zelfs als je steengoede content aanbiedt.
Technische SEO is dus een belangrijk startpunt.
Content.
Een ander belangrijke techniek die we bij SEO inzetten, is content. Wanneer je al content hebt, kijken we of de vraag van je bezoeker wordt beantwoord. Is de informatie die wordt gegeven voor zowel Google als je bezoeker, waardevol?
Zoekwoordenonderzoek.
Om te weten welke vragen je bezoeker heeft, is zoekwoordenonderzoek een must. Zo weet je waar jouw potentiële klanten het meest naar zoeken en welke zoekwoorden daarbij horen.
Content creatie.
Op basis hiervan wordt er content gecreëerd die zowel voor je bezoeker als voor Google goed presteert. Denk aan blogs, landingspages of video’s.
Autoriteit.
Autoriteit heeft de maken met de waarde van je website/webshop. Deze waarde bouw je op door een kwalitatief goede website, veel kwalitatieve websites die naar jouw website linken en de leeftijd van je website.
Linkbuilding.
Een groot gedeelte van autoriteit, wordt verkregen door linkbuilding. Bij linkbuilding gaat het om het generen van links van andere websites.
Kwaliteit boven kwantiteit.
Door een (kwalitatieve) link vanaf een andere pagina te krijgen, ziet Google dat jouw website relevante informatie biedt. Google zal jouw website beter beoordelen dan je concurrent die bijvoorbeeld geen kwalitatieve links heeft.
Deze klanten gingen je voor.
Woemers hét online marketing bureau in Eindhoven.
Ook klaar voor online succes?
Plan een gratis brainstormsessie!

© Copyright Online Marketing Bureau Eindhoven Woemers 2022